„wspinali się jak czyżyki na sosnach aby zobaczyć
co się dzieje w górze pomiędzy rękawem
a kołnierzem”.
Podmiot liryczny analizuje zachowania dzieci w czasie kazania. Jak wiadomo, podczas podniosłej ceremonii maluchy wynajdują sobie różne zajęcia, nie mogą usiedzieć w miejscu. Paradoksalnie - podmiot liryczny stwierdza, że to właśnie dzieciom nie nudzi się, ich zachowanie jest autentyczne, zapewne wielu dorosłych musi ukrywać brak zainteresowania nabożeństwem, maluchy zaś cechują się spontanicznością w wyrażaniu swoich emocji. I właśnie to ich autentyzm kocha Jezus - na pewno nie potępia dzieci za to, że nie mogą wysiedzieć w bezruchu na kazaniu.
Wiersz biały, nie posiadający rymów, przerzutnie (przeniesienie wyrazu lub części zdania do następnego wersu w celu podkreślenia wypowiedzi), na przykład:
„wspinali się jak czyżyki na sosnach aby zobaczyć
co się dzieje w górze pomiędzy rękawem
a kołnierzem”.
Podmiot liryczny analizuje zachowania dzieci w czasie kazania. Jak wiadomo, podczas podniosłej ceremonii maluchy wynajdują sobie różne zajęcia, nie mogą usiedzieć w miejscu. Paradoksalnie - podmiot liryczny stwierdza, że to właśnie dzieciom nie nudzi się, ich zachowanie jest autentyczne, zapewne wielu dorosłych musi ukrywać brak zainteresowania nabożeństwem, maluchy zaś cechują się spontanicznością w wyrażaniu swoich emocji. I właśnie to ich autentyzm kocha Jezus - na pewno nie potępia dzieci za to, że nie mogą wysiedzieć w bezruchu na kazaniu.