T. Kotarbiński:
„Znakomitym nauczycielem jest dopiero ten, kto umie innych nauczyć nawet tego, czego sam nie umie".
Seneka:
„Nauczając, uczymy się sami".
M. de Unamuno:
„Tylko od życia można się życia nauczyć
i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi -
jedynie żyjąc, człowiek uczy się żyć, a każdy, kto się rodzi, musi tę naukę zaczynać od podstaw".
Cyceron:
„Strach nie jest długotrwałym nauczycielem obowiązku.”
Philip G. Zimbardo:
„Nudni nauczyciele, którzy nie potrafią przekazywać wiedzy w atrakcyjny sposób, są ogromnym zagrożeniem dla edukacji! Przypominają roboty, zaprogramowane do wykonania określonych czynności. A edukacja jest kreowaniem umysłów”
José Saramago „Podwojenie”:
„Nauczyciele muszą iść do szkoły dobrze odżywieni, aby móc sprostać ciężkiej pracy sadzenia drzew lub zwykłych krzewów wiedzy na ziemiach w większości przypadków będących raczej jałowym ugorem niż żyznym czarnoziemem.”
Zbigniew Herbert „Pan od przyrody”
„On nas wprowadził
przez złoty binokular
w intymne życie
naszego pradziadka
pantofelka”
„Znakomitym nauczycielem jest dopiero ten, kto umie innych nauczyć nawet tego, czego sam nie umie".
Seneka:
„Nauczając, uczymy się sami".
M. de Unamuno:
„Tylko od życia można się życia nauczyć
i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi -
jedynie żyjąc, człowiek uczy się żyć, a każdy, kto się rodzi, musi tę naukę zaczynać od podstaw".
Cyceron:
„Strach nie jest długotrwałym nauczycielem obowiązku.”
Philip G. Zimbardo:
„Nudni nauczyciele, którzy nie potrafią przekazywać wiedzy w atrakcyjny sposób, są ogromnym zagrożeniem dla edukacji! Przypominają roboty, zaprogramowane do wykonania określonych czynności. A edukacja jest kreowaniem umysłów”
José Saramago „Podwojenie”:
„Nauczyciele muszą iść do szkoły dobrze odżywieni, aby móc sprostać ciężkiej pracy sadzenia drzew lub zwykłych krzewów wiedzy na ziemiach w większości przypadków będących raczej jałowym ugorem niż żyznym czarnoziemem.”
Zbigniew Herbert „Pan od przyrody”
„On nas wprowadził
przez złoty binokular
w intymne życie
naszego pradziadka
pantofelka”